شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه 803735564
اهلا بكم فى منتدى بندق الاتريكتيفو نرجو منك التسجيل حتى تتمكن من التحميل ومشاهده
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه 803735564
اهلا بكم فى منتدى بندق الاتريكتيفو نرجو منك التسجيل حتى تتمكن من التحميل ومشاهده
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» حصريا مسلسل ( مازنجر ) كامل 26 حلقة مدبلج بافضل جوده مضغوط Rmvb
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 03, 2012 6:16 am من طرف mhgg55

» Juda Akbar DvD
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت مايو 12, 2012 9:57 pm من طرف abdo0o0

» حصريا مسلسل يوسف الصديق كامل اكثر من رائع
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالخميس فبراير 02, 2012 11:01 pm من طرف taravision

» لعبه Commandos 3 - Destination Berlin مضغوطه بحجم 1.5 جيجا
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 24, 2011 2:24 pm من طرف ramyabouemira

» اشتاق اليك انت
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 15, 2011 2:02 am من طرف عاشقة البحر

» ما اصعب ان تضحك وبك جرح كبير
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 15, 2011 1:45 am من طرف عاشقة البحر

» بكاء الروح
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين مارس 14, 2011 11:12 pm من طرف عاشقة البحر

» اغانى اسبانيه جامدهEspanyol Canciones
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالجمعة مارس 04, 2011 7:53 pm من طرف mia_data

» AGE OF EMPIRE برابط واحد بحجم 31 ميجا ..!!
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 18, 2010 1:18 am من طرف ااالراسبي

» حصــريــا الملك محمد منير واغنية عدوية (لمحمد رشدى) CDQ Ripped 192 kpbs
شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 11, 2010 2:11 pm من طرف username

شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

Number of posts : 713
تاريخ الاشتراك : 12/12/2008

شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه Empty
مُساهمةموضوع: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 24, 2009 1:40 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

••مرحـــــبا يا احلى شباب و بنات••

أحببت هذا الموضوع لشدة روعته

وروعـة الأسئله التي تدور عليه

والحوار الناجح الذي يقوم عليه ...

لذلك نقلت هذه الفكرة وهذا الحوار [ الساخن ]

وهو عبارة عن حوار مثير بين فريقين

فريق:

((الشباب))

فريق:

((البنات))

وضعتها من باب المداعبة وتخفيف حدة التوتر بين الفريقين.

هناك أمور يكرهها الرجل في المرأه أو لا يستطيع فهمها

و

هناك أمور تكرهها المرأة في الرجل أو لا تستطيع فهمها

وسنقوم في هذا الحوار بتسليط الضوء على كل ما لا يعجبنا في الجنس الآخر بكل صراحة

و بموضوعية وبعيداً عن التعصب حتى نستمتع و نخرج منه بنتائج إيجابية.

((بداية الحوار))

سيقوم فريق الشبـاااب بطرح تساؤل عن أمر معين لا يعجبه في البنــاات

وسيقوم فريق البنااات بالرد وتبرير الموقف

وبعد إعطاء الإجابات والمبررات الكافية يصبح فريق البنات في وضع الهجوم

ويطرح سؤال على فريق الشباب.....وهكذا يستمر الحوار

((ملاحظة))

يحق للجميع المشاركه وابداء الرأي ولكــن بعيدا عن التجريح

وبدووون استهزاء الله لايهينكم

وأرجوا أن نكون مع الحق دائماً بعيداً عن الإنتماء و التحيز

(( صافرة البداية ))

ليش الشباب دايما يعاكسون البنات في كل مكاان؟؟!!!

و دايما يحطون اللوم علينا؟؟!!

وحياكم جميعا وما يحتاج دعووة

واتمنى إني القى التفاعل منكم

مع خاص احترامي
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

Number of posts : 950
تاريخ الاشتراك : 26/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 24, 2009 6:42 pm

اقولك ياجميل ههههههههههههههه

اولا

احنا بنعاكس البنات لاننا بنحس ان فى بنات عاوزه تتعاكس وده موجود فعلا فى جميع المجتماعات

والمشكله كمان ان فى بنات بتيجى مع المعاكسات ديه

وبعدين بيبقى فيه تشجيع من البنات على كده

ومع الغريزه اللى موجوده فى كل راجل وولد ومع مشيت البنات ولبس البنات وممكن كمان نظره البت للوالد
وتقول هو اللى بيجى جنبى طب هو هيجى من نفسه ولا اكيد حاجه شدته

و مثلا البنت تبقى لابسه قصير وبنطلون ضيق يظهر مفاتن المراءه تبقى عاوزه ايه عايزه تتعاكس واحنا طبعا مابنكدبش خبر ماينفعش نسيبها فى حالها

وانا اقول ليكى مثلا مره كنت واقف فى الشارع وفى بنتين معادين ونزلم من مرسيدس لاقيت اتنين شباب راحم وراهم
وعاكسوهم وكان اظاهر معاهم السواق والواد عمال يعاكس فيهم وهى بتضحك واول لما جم على العربيه قالولوا ابعد دلوقتى وابقى كالمنى

وصعب ان الواحد يغض بصره عن البنات وخصوصا انهم بقوا حلوين اوى ههههههههههههههههههههههه

ولكن ده طبعا للاسف غالبيه المجتمع

لكن فى بنات محترمه ومتدينه وفى منهم بحجاب كمان ودول قليل ما بيتعكسوم

ولكن عدد من الشباب هم اللى بيعكسوهم بسبب انهم مابيلبسوش لبس واسع او ممكن يكون ملفت مثلا بادى صغير وبنطلون ضيق

وده بيبقى حافز عند الولد انهم يعاكسوم

لكن فى عالم مش محترمه بتعاكس اى حد حتى لو منقبه وديه بقى اسمها سفاله وقله ادب

ومع نهايه كلامى بقول ان طبعا فى بنات كتير محترمه ومؤدبه امال الشباب هتتجوز مين اكيد البنات المحترمه وده لازم

عرفتوم ليه يابنات لحنا بنعاكسكم بقى ههههههههههههههههههههه

ارحمونا شويه ده احنا غلابه

عدل سابقا من قبل BONDOK في الجمعة يونيو 26, 2009 12:05 am عدل 2 مرات
https://bondokatractivo.yoo7.com
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأربعاء يونيو 24, 2009 6:45 pm

سؤالى بقى

ليه البنت لما بتكون بتحب الولد وبتموت فيه

واول لما الولد يجى يقول لهم انه يرتبط بيها

تقوله لا او سيبنى افكر

ارجوا الاجابه
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالخميس يونيو 25, 2009 11:47 pm

ايه يايمى ماردتيش ليه؟
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 1:08 am

ايه مافيش بنات خالص اى بين ترد الموضوع ده للكل حتى الاعضاء الجداد يلا عاوزين الموضوع يكبر يلا ياشباب ويا بنات
PrincPeSsa
Moderadora
Moderadora
PrincPeSsa

Number of posts : 358
تاريخ الاشتراك : 31/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 1:53 am

لا فيه يا استااااااااااااااااااااااااااااااااذ بندق

بص يا سيدى

من وجهه نظرررى المتواااضعة

بينى وبينك كده يعنى احتراااما للبنت

البنت بتبقى مكسوووووفه يا اخى

مبعديين مش معقووووووووووووووووووووول يعنى اول ميقولها كده تجرررررررررررررررررررررى تقووووله زوجتك نفسى

يعنى برضه البنت من جواااااااااااااااااااااها بتبقى طااااااااااااااايرة زى الهبلة من فرحتها وعااايزه تروووح لاقرب مازووون
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

بس ايييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه ؟

مفيييييييييييييش عيلتهاااااااااااااااااااااااا مفيش فررررررررررررررررررررررررح وتووورته وفستاااااااااااااان وخرااااااااااب بيوووووووووووووووت (ههههههههههه بهظر)

يعنى انا شيفه ان الموضوووع سهل خااااااااااااااالص وميتعبكش يا استاذ بندق يعنى والله البنت بتبقى مواااافقه بس لازم تقوووول لاونكل الاول واونكل يقووووولل لاخووووها واخوها يقوووول لخااااااالها والرررررررررررررررررد اللى هو معرووووووووووووووووف اسااااااااسا من الاول هههههههههه

يبقى يوصلك عن طررررررررريق بنهاااااااااااااااااااااااااااا

تكووووووووووون انت صرررررررررررفت نظرررررررررر

يعنى باختصااار بتستهبل عليه
0بس استهبااال لذيذ شوووية

بس هو ليييه اللفه دى متقوووله مواااافقه بس روووووووووووح لابويا الاول؟؟؟!!!!!

اما بقى تقوووله لا (هى كانت بتحبه اصلا؟؟ ولا استهباااال)

رغيييييييييييييييييييييييييييييييييييييت كتيييير

Rolling Eyes
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 1:58 am

مرسيى يا شيرى بس فين سؤالك
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

Number of posts : 39
تاريخ الاشتراك : 27/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 2:09 am

ايه اللعبه اللى بتلعبوها ديه
ده حتطلع فضايح
Laughing
PrincPeSsa
Moderadora
Moderadora
PrincPeSsa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالسبت يونيو 27, 2009 8:53 pm

هههههههههههههههههههه

منا عاااااارفة يا banota cool

وسؤاااالى يا بندق

ليه بعض الشبااااب او المعظم بقى قبل الجوااااز بيقعدوا يلفوااااااااااااااااااا وخرووووجاااات ايه وسهرررر ايه وبنااااااااااااااااااااااااااااااااات بالهبل العبيط

ولما يجى يتجوووووووووز يبقى لازززززززم البنت تكووووووووون مؤدبة وكمااان محجبة وهبلة وعلنيتها

بصرراحة الموضوع ده مش مضيقنى بسسسسسسسسسسسس هو بجد لييية؟ Rolling Eyes ؟

يعنى الانسااان المفروووض باللى جوااااة وبمعاملاتة الكويسة وبقلبة النظيف مش المظهر

ويااااريت الكل يشااارك معااانا
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 12:28 am

رد يا كابتن ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه بندق
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 12:31 am

على فكرة السؤال دا هيولع المنتدى ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه Razz
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 3:28 am

يا اسئلتك يا cute cat هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
سؤال جامد بصرحه
Laughing

و شكرا للقمرايه اللى فاتحه الموضوع من الاول اصلا Cool
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 3:31 am

بلاش كابتن بندق ديه Laughing
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 8:57 pm

بصى ياشيرى ده شى طبيعى يعنى الولد قبل الجواز ان الولد يكون بيعرف بنات وارتباط وفشركشه كذا مره ومابيكنش فيه مشاكل كتير

وفى وسط الكلام ده كله خروجات وفسح وسهر للصبح لان مافيش مشاكل
ولما بيجى يتجوز بيتقلب اه بيخرج مع مراته بس طبعا مش زى الاول يعنى بحدود

واكيد كل واحد لما بيتجوز بيقول انه عاوز واحده مؤدبه وده شى طبيعى لان اللى احنا بنشوفه من البنات مش شويه قصدى البنات اللى مش محترمه

وبيجى يقول انه هيتجوز بنت محترمه لانها هتبقى مسؤله عن بيت واسره واولاد يبقى ازاى هيقبل واحده تكون عاديه او هوائيه

وعلشان كده فى ولا د بتقول اننا مش هنتجوز بنت احنا مشينا معاها ودى نسبه قليله وانا مش معاهم فى كده

وبالنسبه للحجاب دى مسئله نسبيه
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 9:12 pm

معلش هاجل سؤالى لانى لسه مافكرتش
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 9:38 pm

ههههههههههههههههههههه يا ردرودك يا بندق ماشى مستنين سؤالك ؟؟؟ احنا مش بيهمنا اسأل هنخاف يعنى ههههههههه

و يا
banota cool
هههه ميرسى ليكى بجد انك اشتركتلى معانا و بجد شكلك عسوله اوى هههههههه و خليكى معانا بئه دا احنا هنولع المنتدى هههههههههه و انا اول مرة اقول لمصطفى بندق يا كابتن بس كنت عاوازاه يرد على السؤال ههههههههههههههههههههههههههههه
Very Happy
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 10:33 pm

سوالى اهو للبنات

ليه البنت عندنا فى العالم العربى لما بتيجى ترتبط بالولد ويكونوا ضغيارين جدا يعنى مثلا ساعات 17 او 18 سنه يتخليه يتحكم فيها مع ان الولد مش بيحب كده وبتعتبره كانه جوزها ليه بقى بتعمل كده ولما بيزهق منها بتقول انا كنت غلطانه انى عملت كده

احب اعرف الاجابه من البنات
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 10:42 pm

اولا 50 % من البنات بيعملوا كده و دا غلط جدا
و لو نفترض انهم عملوا كده دا بيبقى لان البنت بتتعامل بعواطفها و انها فعلا بتحس ان الولد دا راجل بجد و بتبقى طايرة اوى
اوى من الفرحه و دا نادر لما يحصل و موضوع التحكم دا فلانها بتعمله احترام لكن طبعا دا غلط جداا و لعب عيال بس منكرش ان فى بنات بتعمل كده بس نصيحه ليهم ان دا غلط غلط غلط و هيخرب عليها فىالاخر

سؤالى

ليه الشباب بيبصوا للبنت المتدينه انها معقدة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأحد يونيو 28, 2009 10:54 pm

اولا شكرا لردك الجميل

بالنسبه للسؤال بتاعك

مش دايما يعنى 50%من الولا د هم اللى بيقولوا كده وانا عن نفسى مابقولش كده

لكن بيكون فى بنات اوفر اوى يعنى مثلا كل حاجه حرام الكلام مع الولا د حرام القعاد جنب ولد حتى فى الجامعه حرام يعنى تزمت اوى وكمان ممكن الولد يجى يسال البنت على حاجه فى المنهج وتقوله لو سمحت انا مابكلمش ولاد فانتجه كده الولد بيقول انها معقده

فانا بنادى كل البنات اللى كده بتعمل كده وبقول ان ده غلط ومش من الاسلام فى شى والرسول كان بيتعامل مع النساء وام المؤمنين السييده خديجه كانت بتتعامل مع التجار فده مش حرام ولا اى حاجه والدين يسر لا عسر
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 2:02 am

انتى يا ميمه اللى شكلك جميله و لذيذه اوى
و ان شاء الله نبقي اصحاب جامدين

&
كلامك منطقي يا بندق و انا اللى المفروض انى بنت مش باحب البنات المتشددين في الدين و مش باحب اصاحبهم امال الولاد يقولوا عليهم ايه و تقريبا هم مش كتير يعنى اللى شخصيتهم كده
ولا باحب الولاد المتشددين في الدين برضه طبعا
مفيش احسن من الشخصيه الوسط اللى ولامتشدده في الدين ولا منحرفه و صايعه يعنى
فين سؤالك يا باشا
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 7:45 pm

سؤالى بقى

ليه كل البنات لما تيجى تتكلم فى الحياه العامه تقول احنا زى الولاد ومافيش فرق واول ماتحصل مشكله البنت تقول للولد اتصرف انت روح هات حاجه مثلا ولما يجى يقول ماتروحى انتى تقوله عيب عليك ده انت الراجل يقولها مش فى مساوه تحاول تخرج من الموضوع

ليه بقى البنات بتعمل كده مع العلم

ان البنت فى كل وقت محتاجه لولد وحمايه والدليل على كده ان لو شله بنات خارجه لوحدهم اكيد هيتعكسوا لكن لو معاه ولد واحد حتى استحاله حد يجى جنبهم ولا حتى يقول ايه الغزال ده

ارجو الرد من بنات المنتدى الجمال
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 10:20 pm

شكرا لسؤالك
بص مافيش بنت زى الولد بس فى بنات تحب تتقمص شخصيه الولد لكن من جواها بنت رقيقه جميله لازم تكون بنت
بحيائها و انوثتها لان ربنا مساواش البنت بالولد انت ليك عملك و هى ليها عملها فى الحياة
حتى التصرفات لازم البنت تكون فيها نوع من الخجل مش زى الولد مثلا هيييصه يلا انا بميت راجل و كده لاء طبعا

هى ممكن تكون بتقول كده لان ظروف الحياة خليتها كده مافيش امان و لا اى حاجه تثبت انى اطمن على نفسى فى الشارع او الجامعه او حته المنطقه اللى عايشه فيها محدش ددلوقتى بيخاف على حد فبالتالى انا من ضمن البنات اللى بقول مثلا لماما قبل ما امشى متخافيش انا بميت راجل

بس مش معناها انى بتساوى مع الولاد فى كل حاجه او مع اخواتى الولاد مثلا لاء خالص ليا مواعيد ارجع فيها و كلام معين اتكلم فيه و طبعا فى حدود الاحترام و الزماله مع الولاد لبس معين و هكذا
و الا بئه ارجع البيت الساعه 4 قبل الفجر و اشرب سجاير و ابئه زى الولاد ههههههههههههههههههههههه و دا طبعا مافيش دين يرضى بيه

و الدليل انى البنت كائن رقيق و بيخاف على نفسه اوى انها بتتحامى فى اى ولد بس مش معنى كده انها بتخرج كده هيصه مع اى حد

انا بتكلم مثلا انى شوفت بنت راجعه معايا و انا مروحه كنا على الساعه 8 مساءا و انا كنت مرعوبه و منكرش انى كنت خايفه لانى كنت متاخرة و البنت دى ماشيه جمبى فجت اتكلمت معايا و احنا ماشين لاقينا ولد قدامنا كنا ماشين فى نفس الزاويه اللى ماشى فيها على اساس انه حمايه لينا و من غير ماهو ياخد باله و قولنا لو حاجه حصلت هو مثلا الى هيددافع او حاجه

مثلا يعنى ههههههههههههههه

انا رافضه مبدأ المساواه مع الولاد و اى بنت بتقول كده مش صح بنسبه 100% لان ربنا سبحانه و تعالى مخلى البنت بنت و الولد ولد بس هى يمكن تكونن بتقول كده عشان ظروف الحياة

اللى تقدر تخليها تدافع عن نفسها مش اكتر و انا بقولها مش عيب لما البنت تتعامل فى الشارع بطريقه خشنه شويه لو واحد ضايقها لانها بتدافع لكن صدقنى من جوااها بتبقى بنوته عادى يعنى

اسفه للاطاله و لو فى اعتراض على الكلام اتفضل قول عادى دى مناقشه ههههههههههه بجد
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 10:26 pm

سؤالى

معظم شباب الايام دى مش مهتم بالدين الى حد ما او الصلاة بصفه عامه ..هل دا انه معندوش وقت لدرجه انه مش فاضى يصلى مع انه فرض و لا انه نوع من انواع الكسل اللى بالتالى بتكبر معاه و يعلمها لولاده بعد كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مستنيه رد الشباب
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 11:00 pm

لا طبعا ده مش مبرر لكن دلوقتى احنا فى زمن اللى ماسك على دينه كانه ماسك على جمره من النار

الكليبات والحاجات القظزمه واللى بتثير غريزه الشاب اللى ربنا جعلها فيهم وللاسفف وده مش مبرر ان الشاب بيتجه الى طريق الخطاء واللى هو الادمان والعلاقات غير شرعيه زى فيلم اوقات فراغ وطبعا مع ده استحاله لا يصلى ولا هيقرب للدين خالص

بس طبعاكل ده مش مبرر انه يسيب الصلاه او الدين

وسؤالك جميل اوى

وانا مش مختلف على الاجابه بتعتك س انتى فهمتى السؤال غلط انا قصدى ان فيه بنات مابتعترفش بدور الرجاله
وهم عارفين ان ده غلط بس وحتى لو البنت قلبت وشها برضه ممكن تتعرض لمواقف من الشباب نش ظريفه لكن لو معاها ولد حتى لو اخوها زميلها كده بتحس بالامان وبترمى خوفها عليه بس
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يونيو 29, 2009 11:05 pm

سؤالى اهو ليه فى بنات لما الولد بيجى يقولها اه معجب بيها ممكن ترد عليه رد غبى ومع الاهانه وبالشكل ده هى ممكن تحسر صديق ممكن يكون مخلص

ده بقى بيحصل ليه هل عدم تربيه غرور ولا ايه

يلا ياجماعه عاوز اشوف وجوه جديده ترد عليا هههههههههههههه والوجوه القديمه حلوه برضه بس انا عاوز اكبر عدد يرد ويسال

يلا يابنات
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:14 am

يعنى انت عايز الولد لما يقولها انا معجب بيكي تقوله هيهي و انا كمان Laughing
اكيد البنت اللى بتعمل كده عايزه تبين انها قويه و انها مش بنت سهله انها ينضحك عليها و اصلا معظم الولاد اللى بيقولوا كده بيبقوا ناس فاضيه و عايزين يضحكوا على البنات و يتلاعبوا بمشاعرهم و مش بيبقوا ناويين على جواز اصلا
دلوقتى مفيش شغل ولا فيه شقه يتجوزوا فيها و الشباب عايز يشغل وقت فراغه فبيعملوا حاجه من التلاته يقعدوا على القهوه او يلعبوا فيفا او يشوفولهم بنت يخرجوا معاها و يكلموها و كده يعنى
معجب بيها يبقي يروح كده زى الشاطر و يكلم باباها و الحكايه تبقي بالحلال مش يقعد يتلاعب بمشاعرها و لو ليه نصيب فبها يبقي حيتجوزوا
و البنات اللى بيشتموا او يردوا باهانه ديه بتبقي حسب شخصيه البنت يعنى
فيه بنات ممكن ماتردش خالص يعنى تتكسف و تسكت و فيه بنات بتشتم الولد اللى قالها كده و فيه بنات بتعمل للولد اللى هو عايزه و دول بقي اللى مش بيتكسفوا و عادي خالص بالنسبالهم
و لو الكلام مش عاجبك قول تعليقك يعنى هههههههههههههههههههه
سؤالى بقي : ليه الشباب بيجيبوا في سيره البنات كتير لما بيقعدوا مع بعض و النميمه بتشتغل على البنات ؟؟ ههههههههههههههه
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:26 am

[size=18]اولا ردك جميل بس مش صح اةى لو هى حاسه انه بيضحك عليها ممكن بادب تقوله روح كلم بابا او تقوله لاانا مش بفكر دلوقتى

لكن قله ادب وشتيمه وكده ده مش يصح فى اى حال من الاحوال وبعدين انا بقول ولد يكون عارف البنت ديه مش جاىمن الشارع هههههههههههههههههه سعنى يكون فيه تعامل قبل كده

وردى علة سؤاك

ان زى البنات مابتجيب فى سيرتنا احنا بنجيب فى سيره البنات وخصوصا ان البنات دلوقتى بقت مدردحه وهى اللى بتضحك على الولد مش العكس يعنى لما تحب تشتغله تفوله اصل اخويا عرف ومنعنى من الخروج والكلام اللى بقى معروف وبعدين انتوا برده بتحكوا علينا لما بتقعدوا مع يعض وده معادى وعلى فكره كمان بنحكى عليكم لاننا ساعات بنشوف او دايما بنات فى الشارع لابسه لبس مغرى فابنفضل نقول ازاى كده وابوها ازاى سايبها بس

وبعدين انتى شاكلك مابتحبيش الولاد ومتحامله عليهم مع اننا والله غلابه وفيه عدد منا هو اللى شرير بس والله احنا غلابه
خفى علينا شويه ياقمر ههههههههههههههههههه
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:36 am

سؤالى بقى

ان فى مرحله الجامعه والثانوى الارتباط بيكون بطريقه غبيه اوى يعنى مثلا البنت اول واحد يجى يقولها انا معجب بيكى تقول وماله اجرب واهو ابقى زى اللى حولين منى يعنى استهبال والنمشكله انها ممكن تحبه وهو مكار اول لما تحبه يقول لها معلش احنا مش هنقدر نكمب وديه كلمه مشهوره اوى وقبل كده ممكن تقوله روح قول لاهلى قال يعنى هو لو بعد كده قالها انه مش قادر يكمل هيخاف من اهلها طب ماهو عادى

ليه البنت بتعمل كده وعلى فكره ده بيحصل وانا شوفته كتير واكيد ده غلط
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:39 am

ههههههههههه ما انا باقولك يا باشا هى حسب شخصيه البنت حترد بادب ولا بقله ادب ولا حتتصرف ازاى

&
ازاى انا مش باحب الولاد هههههههههههه ده انا عندى اصحاب ولاد كتير في الجامعه و بنرغي مع بعض و بنهزر مع بعض و كل حاجه
و انا محافظه على نفسي كويس و عارفه ازاى اتعامل معاهم الحمد لله
بس باقول الحقيقه يعنى على معظم شباب مصر
سيره البنات على كل لسان هههههههههههههه و ساعات بتطلع اشاعات كمان
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:44 am

علشان عايشه في مرحله المراهقه و مش عارفه توزن الامور كويس و غلط انها تتسرع في قرار الارتباط من الاول من قبل ما تتأكد هو فعلا بيحبها و ناوى على جواز ولا بيتلاعب بمشاعرها او عايز يتسلى و خلاص
المفروض هى ماتوصلش نفسها لمرحله انها يقول جمله احنا مش حنقدر نكمل مع بعض
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:46 am

الله على ردك الجميل يا بنوته وانا معاكى ان شباب مصر فيهم غلطات كتير

وكنا نتمنى نتعرف عليكى ونعرف انتى مين واسمك ايه وبتدرسى ايه وكده علشان احنا كمان نبقى اصحابك لانك شاكلك ناويه انك تبقى من اسره اداره المنتدى وانا برحب بيكى وهستناكى فى المسابقه ومستنى منك تحطى صوره ليكى فى بياناتك اى صوره مش لازم صورتك

Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:51 am

الله على ردك الرائع واضح ان دماغك كبيره ولو كل البنات زيك كانت الولاد راحت فى داهيه ههههههههههههههههههه انا بهظر معاكى بس فعلا ردك فيه شى من الصح او اغلبه صح وانا عاوز اعرف راى بقيه البنات زى ميما وكيوت كات وصابرين بس البنت بترمى كل مشاعرها مره واحده فالولد بيزهق منها ويقول احنا مش هنقدر نكمل

مرسيى لردك ياقمر

يلا ياولاد اشتركوا بقى مافيش غيرى لحد دلوقتى ايه ياتيفا فينك

banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 5:53 am

اهلا بيك يا بندق

اسمي آيه
و في الauc
و عندى 20 سنه
و من كايرو
[b]
banota cool
Activo Miembro
Activo Miembro

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 6:00 am

انت يعنى عايز البنات كلهم يبقوا سزج و هبل و عبط ولا ايه Laughing
انا نسيت ما اسأل
ليه الولاد بيبقوا منتهى البرود و مكبرين دماغهم على الآخر لما يكون عندهم امتحان ههههههههههههههههههههههههههههه
THEKINGTEFA
Director Adjunto
Director Adjunto
THEKINGTEFA

Number of posts : 161
تاريخ الاشتراك : 25/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 2:57 pm

فى البداية لابد ان اشكر الجميلة ايمان على موضوعها الذى استطاعت ان تقلب به المنتدى ونجحت فى انها تحث الاعضاء على الاشتراك فيه وللحقيقة فضلت ان اشاهد هذه المباراة الجميله من بعيد لعدة اسباب وهى انى وجدت بندق كفيلا وحده للقيام بهذه المهمه حيث كان بارعا فى الاجابه على الاسئله وابرع فى القائها بعد ذلك وايضا رغبت كعادتى ان اتبع بدقة هذه المباراة حتى استفيد من الخبرات ولكن كنت على اتم استعداد للاشتراك فيها وحينما طلب منى بندق كابتن الفريق الاشتراك كان على ان البى الدعوة وكعادتى انا وغيرى من الهدافين الذين يستطيعوا ان يحرزوا اجمل الاهداف بكلماتهم ان اشترك فى هذه المبارة ليكون لى شرف هذا الاشتراك وللاجابة على سؤال الزميلة المجتهده بنوتا كول من المنطقى ان يكون الولاد باردين ومكبرين دماغهم لما يكون عندهم امتحان وهذا بسبب الفارق فى المشاعر بيننا وبينكم فانتم رقيقين المشاعر ومرهفين الحس وقلوبكم ضعيفة الجنس الناعم بقى اما نحن فالعكس ولكن هذا لا يعنى اننا متبلدين المشاعر عديمى القلوب ولكننا نقلق من داخلنا القلق الطبيعى قبل كل امتحان لاننا بشر ولا يوجد انسان لا يخاف او مقضيها على طول ده اما مجنون واما مجرم وربنا يكفينا الشر ولكن الولاد ساعة الامتحان بيكبروا دماغهم لانهم ناتجين عن نوعان النوع الاول مذاكر ومتاكد من نفسه وجواه زى ماقولت قلق بسيط من الامتحان بس بيعمل نفسه مكبر دماغه على الاخر علشان يبان قدام البنات انه الواد الصايع لان البنات بيبقوا محبكينها شوية تلاقى البنت راشقة دماغها فى الملزمة وبعد متخلص تمسك المصحف وتقرا القران كله وشوية تقعد تعيط وعلى فكرة ميما بتعيط بعد الامتحان سواء جه سهل او كالعادة صعب فلازم الولد يرضى غروره اللى جواه ويظهر رجولته فى النقطه دى علشان يعرف البنت الفرق اللى بينه وبينها وعلى فكره اللى قولته عن البنات ده او حتى لو بعض الولاد بيعمل كده غلط كبير لان القلق بيضيع كل المعلومات اللى انت ذاكرتها وعلشان كده فترة قبل المتحان محتاجة اكتر للتركيز واما النوع التانى فمفتحش الماده ولا بص فيها وده الحياه بتبقى عنده لذيذه لازم يكبر دماغه هيقلق او يوجع دماغه على ايه كده كده شايل الماده ربا يكفينا شرهم فبيبقى نازل الجامعه ودماغه فاضيه كانه نازل يجيب لبن وطالع على طول وحتى لو ذكرنا انه ليس كل الولاد هكذا او ان هذان النوعان نستطيع تطبيقهم على البنات فان الفرق كبير فى هذا الموضوع بين البنت والولد
THEKINGTEFA
Director Adjunto
Director Adjunto
THEKINGTEFA

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 3:18 pm

وقبل ان اسال كل الشكر للزميلة المجتهده بنوتا كول او زى ماقالت لبندق ايه وذلك لاهتمامها فى الردود والاشتراك ونجحت فى وقت قصير ان تتفاعل معنا وهذا يدل على رغبتها الشديدة فى ان تفيد المنتدى ومستنيها مشرفة فى الايام القليلة القادمة باذن الله لانها جديرة بذلك وياتى السؤال ليه لما يكون فيه علاقة بين الولد والبنت وفيه حب شديد بينهم ولسبب معين ينفصلوا وبدون ذكر من السبب فى هذا الانفصال ترى البنت امامها الحياة سودة وانها لن تستطيع ان تعيش ولا تتقبل ابدا جملة الحياة مبتقفش على حد ولابد ان تجلس فترة حتى تعود للحياة مرة اخرى فى حين الولد بيقعد شوية وينسى كل حاجة بل ده كمان بيرجع يعاملها على انها بقت صديقه ومفيش حاجة كانت بينهم على فكرة انا فى انتظار اكبر عدد من الردود على هذا السؤال من البنات لان هو ده الموضوع الجديد اللى بجهزه علشان اكتبه فى المنتدى غدا فارجوا التفاعل من البنات للاجابة وينتظروا الموضوع لانه هيكون بجد جامد وحساس وهيمس كل القلوب وقصدت ان اسال هذا السؤال حتى اعرف رايكم فيه واتعلم من خبراتكم وايضا حتى اثقل موضوعى بارائكم الهامة ان شاء الله ............
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 7:24 pm

شكرا لردودكم جميعا و على فكرة يا بنوته كول دماغك جامده هههههههههههههههههههههههههههههه

Wink

اما بالنسبه لبندق كلامك حلو برضه و اسألك احلى
اما الكينج تيفااااااااااااااااااااااا ههههههههههه مش هعرف اتكلم بعد كلامك و ردودك حقيقى و انت عارف كده

و بالنسبه لسؤالك

على فكرة مش معظم البنات كده انا منكرش ان فى بنات بتلبس اسود و تقيم الحد كأنها رايحه تعزى او ماتلها ميت ههههههههه و بتبص للدنيا انها اوعى خلاص انتهت و دا هبل طبعا سورى يعنى بس انت قولت اننا مشاعرنا رقيقه و اللى يجرحنا بالنسبه لنا مصيبه لانها بتتعامل بكل حب و صدق و بتبقى فرحانه بجد فلما تتصدم دى كارثه بس دى مش نهايه الحياة
ربنا كبير و لو هى جواها ايمان بالله و ان دا نصيب خلااص ليييييييه اتعب نفسى و اهرى نفسى عياط بئه مش اول و اخر واحد يعنى انا هتمناله الخير و خلاص

و فى مبدأ اخدته على فكرة ان لو ليا نصيب فى الشخص دا خلاص غصب عن عين اى حد هوصله و ربنا هيكتبه ليا لكن لو ماليش نصيب خلاص قضاء الله و قدرة الحمد لله على كل شىء
و نصيحه لاى بنت بجد سيبى حاجه زى دى على الله عيشى طبيعتك عادى دراستك شغلك كورساتك حياتك العاديه و اصبررى لان الله مع الصابرين

000 هههههههههههههههههههههه اقصد انك مزقتها ..احنا كده بئه بس

سؤالى لما افكر فيه معنديش اسأله دلوقتى ممكن اى بنت تقوله سورى ههههههههههههههههه
PrincPeSsa
Moderadora
Moderadora
PrincPeSsa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 9:39 pm

اللهم صلى ع النبى Very Happy

بجدددددددددد والله انا مبسووووطه ان النقااااااااااااااااش بينكوااا اشتد كده(شعلل يعنى)

بصرااااحة كلامكوا كله جميل اوووووى وانا معاااكوااا فمعظمه

اما بقى عن اخررر سؤال بتاااع tefa

فانا موااافقه ع كل كلمه قلتهاااااااااااااااااا مووووووووووونة وهى قالت اللى انا عايزه اقوله

يعنى رأئى يا مصطفى ان مش عييييييييييييييب ابدا ان البنت تحززززن ع حب انتهى خلالاص

لان لو مش حزنت ع الانسان اللى حبته مكنتش حبته اساااااسا فالحزن ده حاجه طبيعية

بس الاستمراااااااااااااااااااااااااااار فيه بقى يودى فداااهيه ولازم البنت تعرررف انه فعلا الحب ده مكنش ليهاااااااااااااااااااا

وترجع لحايتهااا الطبيعية تااانى وتتمناله الخييييييييييييييير (ع راى انغاااااااااام Smile ) ولو الانساان اللى حبته ده كان كووويس تبقى تدعى ربنا بقى ان يعوضها و يرزقها بواااحد يحبها زيه

وعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااادى يعنى يا بنااااااااااااااااااااااااااااات والله هتستمررررررررررررررر الحياااة

ce la vie

وبالنسبه لسؤااااااااااااااااالى فاعذروووووووووونى انا كماااااااااااااااااااااان

معنديش سؤال دلوقتى (بينى وبنكو الحر سيييييييييييييح نفوووخى Rolling Eyes )

ملحووووووظة(مفييييييييييييييييييييش حب بيتحوووووووووووووول لصدااااااااقة ابدددددددددددددددددا)
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يونيو 30, 2009 10:33 pm

ايه فين البنات خلاص مصطفى خلص عليكم ولا خفتوا من ملك الكلام هههههههههههههههههههههههههههه

يلا واريهم ياقناص عاوز الحوار يسخن يلا يابنات ويا ولاد هههههههههههههههه

وفعلا معاكى حق ياشيرى مافيش حب يتحول الى صداقه ابدا
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالأربعاء يوليو 01, 2009 11:25 pm

كلام جميل اوى يا شيرى عندك حق فعلا مع انى معترضه شويه لان الموضوع دا بايدك تخليه صديق او لاء على حسب الشخصيه اللى قدامك هتتقبل دا و لا لاء
بس فى اقتناع الى حد ما بكلامك و كذلك بندق

سؤالى

ليه معظم الولاد لما بيسافروا برة و خصوصا بلد اوروبى بيتمسكوا بيها و يحلفوا انهم ما راجعين مصر تانى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مع انهم لو فكروا هيلاقوا الوضع هنا احسن
THEKINGTEFA
Director Adjunto
Director Adjunto
THEKINGTEFA

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يوليو 20, 2009 11:17 am

كان لزاما على ان اجيب على سؤالك يا ايمى لاسباب عديدة ولكن لعل اهمها وهو ان نستكمل هذا الموضوع الذى اراه واحدا من اعظم مواضيع هذا المنتدى وذلك لانى ذكرت قبل هذا انه الموضوع الذى نجح ان يجمع اكبر عدد من اعضاء المنتدى واكبر عدد من الردود لموضوع عام
بالنسبة لسؤالك الموضوع بيختلف على شخصية الانسان نفسه فانا مثلا لا ارجح ان اسافر الى الخارج لانى ارى فى هذا الامر صعوبة لم اعتاد ان ابيت خارج بيتى ايام كثيرة فما بالك ان بعدت عن وطنى كله ولكن فلنكن منطقيين ونقترب من الاسباب الحقيقية ونبتعد عن تلك الاسباب التى تعتمد على العاطفة وان كنت اضعها فى الحسبان لان فراق الاهل بالسنوات ليس من الامر الهين علينا ولكن السبب الذى اراه لماذا ابتعد عن هذا الوطن اعلم مدى الاجابات التى قد نجيبها على هذا السؤال ولكن بغض النظر عن كل تلك السلبيات فبلادنا افضل كثيرا من غيرها فاستطيع ان اكون انسان ناجح فيها واستطيع ان احقق امالى بداخلها واستطيع ان افيد اهلها بما ساقدمه لهم واستطيع ان اتزوج من بناتها واعيشها اجمل عيشه بداخلها
فلنكن واقعيين بان الدراسات اثبتت ان تسعون بالمائة من المصريين لا يستطيعوا ان يعيشوا فى الخارج لعدم قدرتهم على التكيف على الظروف والاوضاع الخارجيه وهؤلاء هم الذين يعملوا غاسلى صحون او غيرهم مما يذلون اسم مصر اكثر مما يرفعونها وان طبقنا هذه النظريه على كرة القدم فعشرات المصريين ذهبوا للاحتراف ولكن لم ينجح منهم سوى اسماء تعد على اصابع اليد الواحدة وهذا لعد قدرة الباقون على التكيف مع ظروف تلك البلاد
اما الامر الثانى هو الاضطهاد الذى نلاقوه كمسلمين بصفه عامه وكمصريين بصفة خاصه من الخارج واخر هذا الامر هو مقتل تلك المراة المصرية مروة الشربينى وندد العالم الاسلامى لقتلها حفاظا على الحجاب وتقاليده
اما الامر الاخير الذى لا يمكن ان نغفله هم العشرة بالمائة المتبقيين والذين نجحوا بالفعل فى الخارج واستطاعوا بالتعب والكفاح ان يرفعوا اسم هذا الوطن ويكونوا الواجهه المشرفه لمصر وهؤلاء يستحقوا منا كل التقدير والاحترام .........
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يوليو 20, 2009 7:32 pm

نظرا لا السؤال مهم فانا ارجح ان يجيب عليه عدد من الاعضاء

انا ايضا مثل صديقى لااحب ان اترك وطنى ليس اننى لااستطيع ان اعيش خارج وطنى وحسب بل لماذا اترك وطنى الذى انا به ملك لاذهب الى بلد لااعرف بها مصيرى ولااعلم كيف ساعيش واقول انا على استعداد ان اعمل كعاسل صحون او كناس لكى اترك بلدى مادمت على استعداد لهذا فلماذا ترفض كل الوظائف التى تعرض عليك وتقول ليس مااطمح اليه

واذهب الى هناك فاعمل كارهابى او فرد فى احدى عصابات المافيا او اعود الى الوطن وانا مهرب لاى شى مخالف لقانون الوطن

كل منا يقول مصر ليست بدل جيده وينقم على كل شى فيها ولكن انت لاتشعر انك تعشق تراب مصر دون ان تشعر

واعطيك مثال عندما يلعب المنتخب الوطنى فى اى بطوله سواء افريقيه او عالميه مثل كاس القارات الاخير

كان الكل يشاهد المباريات وهو يشعر اننا فريق ضعيف ولكن عندما حققنا نتائج تشهد لنا خرجت مصر كلها الى الشوارع تحتفل ومنهم من كان يبكى من الفرحه

من الذى دفعهم الى هذا مال او عمل فالمال من نصيب الاعيبن ولكن الذى دفعنا الى هذا هو عشقنا لتراب هذه البلد وبدون ان تشعر فانت تفرح وتحتفل وترفع على الوطن عاليا

وعند قيام حرب اكتوبر المجيد يحكى لى ان لم يكن هناك شاب يعاكس فتاه فى الشوارع بل الكل يذهب ويتبرع بالدم ويدعى الله ان ينصر الاسلام

فانت ياخى لاتشعر بقيمه الوطن الذى تنتمى اليه لانك لم تتركها

وانت من الممكن ان تقول ان بلدك بها عيوب ولكنك لان تسمح ابدا ان يقول احد عليها هذا الكلام

واذا نظرت الى وطنك ستجد ان هناك مميزات لاتجدها فى اى دوله اوربيه

مثل

1-الامان

2- عدم تفشى الامراض مثل الاديز

3-عدم انتشار الرزيله

4-وحده الامه

5-عدم انتشار الارهاب

كل هذا لايوجد فى اى بلد اوروبى

وانا اناشد كل الشباب ان يبقى فى بلده ويحقق زاته ولاتقعد مكتوف الايدى ويقول لااجد عمل فماذا افعل

فماذا فعلت لكى تجد عمل !!!!!!!!!!

واضيف اغنيه شرين مشربتش من نيلها والحته بتاعت

عشره بلدى بتبقى نسينها عل البل مش سهل يمكن ناسى لانك فيها مش وحشاك ولاغبت عليها بس اللى مجرب وفارقها قال فى الدنيا مافيش بعديها

عدل سابقا من قبل BONDOK في الإثنين يوليو 20, 2009 8:07 pm عدل 2 مرات
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالإثنين يوليو 20, 2009 7:37 pm

سؤالى للبنات لماذا عندما ترتبط الفتاه بشاب تعتقد انه هذا هو الرباط الازلى وان هذا هو الزوج الذى سيكون معه بقيه الحياه مع العلم ان مرحله المراهقه يحدث بها تغيرات جزريه من يوم الى اخر وتكون الصدمه عند الفتاه عندما يقول الشاب لااستطيع ان استمر ؟؟؟؟؟؟؟فلماذا لايوجد تفكي غير او ان تضع الفتاه احتمالات ان فى اى لاحظه ان تفشل العلاقه ليس لعيب احد منهم بل لتغير العاطفه فى مرحله المراهقه وديه حقبقه علميه معروفه وطبقت على اكثر من فرد
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

مُساهمةموضوع: رد: شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه   شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه I_icon_minitimeالثلاثاء يوليو 21, 2009 1:06 am

اولا شكرا لمشاركتكم
ثانيا دى حاجه بتحصل و كتييييييير بس الرك على البنت نفسها اذا كانت هتتصدم او لاء يعنى هى اكتشفت انه عيل و اهبل عادى تكمل حياتها من هتموت نفسها

وواحدة تانيه تقول لاء مقدرش اعيش من غيره و دى هبله سورى يعنى

افضل ارتباط من الاخر " يجيلى من بابه" و الشبابيك مقفوله ههههههههههههههههههههههه يا من الباب يا ميلزمناش لكن كل دا لعب عيال او على الاقل يقول لاهلى اخواتى الولاد كده

سورى بس دا رأى

شباب .. بنات .. ادخلوا انا بقول اهو ههههههههههه
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» بنات لو اتخطبتى وخطيبك عزمك... تتصرفى ازاااى؟؟
» شباب مصر يتألقون ويسحقون ترينيداد برباعية في افتتاح المونديال
» نجوم توتنهام يتعادلون بشق الانفس مع شباب برشلونة بكأس ويمبلي