موضوع مهم جدا 803735564
اهلا بكم فى منتدى بندق الاتريكتيفو نرجو منك التسجيل حتى تتمكن من التحميل ومشاهده
موضوع مهم جدا 803735564
اهلا بكم فى منتدى بندق الاتريكتيفو نرجو منك التسجيل حتى تتمكن من التحميل ومشاهده
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» حصريا مسلسل ( مازنجر ) كامل 26 حلقة مدبلج بافضل جوده مضغوط Rmvb
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالأحد يونيو 03, 2012 6:16 am من طرف mhgg55

» Juda Akbar DvD
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالسبت مايو 12, 2012 9:57 pm من طرف abdo0o0

» حصريا مسلسل يوسف الصديق كامل اكثر من رائع
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالخميس فبراير 02, 2012 11:01 pm من طرف taravision

» لعبه Commandos 3 - Destination Berlin مضغوطه بحجم 1.5 جيجا
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالثلاثاء مايو 24, 2011 2:24 pm من طرف ramyabouemira

» اشتاق اليك انت
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 15, 2011 2:02 am من طرف عاشقة البحر

» ما اصعب ان تضحك وبك جرح كبير
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالثلاثاء مارس 15, 2011 1:45 am من طرف عاشقة البحر

» بكاء الروح
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالإثنين مارس 14, 2011 11:12 pm من طرف عاشقة البحر

» اغانى اسبانيه جامدهEspanyol Canciones
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالجمعة مارس 04, 2011 7:53 pm من طرف mia_data

» AGE OF EMPIRE برابط واحد بحجم 31 ميجا ..!!
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 18, 2010 1:18 am من طرف ااالراسبي

» حصــريــا الملك محمد منير واغنية عدوية (لمحمد رشدى) CDQ Ripped 192 kpbs
موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالسبت ديسمبر 11, 2010 2:11 pm من طرف username

موضوع مهم جدا

4 مشترك

ايه رايكم فى الموضوع
الموضوع ممتاز
موضوع مهم جدا I_vote_rcap100%موضوع مهم جدا I_vote_lcap
 100% [ 2 ]
موضوع جيد
موضوع مهم جدا I_vote_rcap0%موضوع مهم جدا I_vote_lcap
 0% [ 0 ]
موضوع مالوش لازمه
موضوع مهم جدا I_vote_rcap0%موضوع مهم جدا I_vote_lcap
 0% [ 0 ]
مجموع عدد الأصوات : 2

التصويت مغلق

كاتب الموضوعرسالة
Bondok
El Gefe
El Gefe
Bondok

Number of posts : 950
تاريخ الاشتراك : 26/11/2008

موضوع مهم جدا Empty
مُساهمةموضوع: موضوع مهم جدا   موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالسبت يناير 31, 2009 10:34 pm

ياجماعه ايه اللى حصل للناس بقت حاجه لا تطاق كل واحد فاكر انه عارف كل حاجه وبيفهم فى كل حاجه وكل شاب فرحان انه بتاع بنات ولو دورت عليه تلاقيه بيهيم ولا له فى اى حاجه خالص ويقعد يتريق على كل واحد ماشى مثلا انا مره كنت بجرى فى الشارع وشباب واقفين بيشربوا سجاير وواحد منهم جرى معاى وقعد يتريق عليا رحت راديت عليه بكل هدوء وقلتله لو عوز تعمل زى ارمى الزفته اللى فى ايدك ديه اجرى معاى ولو مش قادر تبقى انسان عاجز راح وقف ررجع لاصحابه وقعدوا يدحكوا عليه

وده بالنسبه للشباب

لكن النصيبه الكبرى فى الكبار

مره من حوالى 12سنه كنت قاعد فى الجامع بصلى الجمعه ولابس تيشيرت كات راح راجل كبير جه وقالى كده حرام وبعد دقائق لاقيته نايم وهو جوه الجامع والله ديه فعلا كارثه

يعنى لو كل واحد يبص فى نفسه ويشوف هوه ايه اللى نقصه هيلاقى حاجات كتير اوىىىىىىىى وياريت نتعلم من الغرب فى الحاجات ديه هم اه في عنده حاجات غلط لكن فى حاجات صح ولازم ناخد منهم الحاجات ديه ان كل

واحد يبقى فى حاله مالوش دعوه بلتانى

بدل لما ناخد عنهم حاجات ملهاش لازمه ونقول ديه ثقافه زى اللى بنعرضه فى السنيما زى فيلم بدون رقابه والمشاهد اللى ملهاش لازمه طبعا اكيد انتم فاهمين وفيلم عماره يعقوبيان ودور خالد الصاوى ونقعد نقول ده اللى بيحصل ماشى انا معاكم انه بيحصل لكن مش كل حاجه تحصل لازم نقول عليها ونعرضها

اما بلنسبه للحالات العاطفيه

يعنى ليه البنت لما تحس ان الولد بيحبها ويجى يقولها تقوله سبنى افكر وتكون هى برده معجبه بيه

ليه لو البنت حاسه ان الولد بيحبها وهى بتحبه ليه ماترحش تقوله او على الاقل تلمح يمكن يكون خجول وهى بكده
تجرئه وبدل ماتقعد تفكر فيه وتضيع الوقت اللى ممكن تستفاد بيه فى شى تانى

اناعارف ان الموضوع ده صعب وانه مش عادى لكن مين اللى بيخلى المش عادى عادى مين اللى خلى البنت تقعد مع الولد وده ماكنش عادى وايه اللى خله البنت تختار جوزها وايه اللى خلاها تشتغل وان البنت تلبس بنطالون وبلوزه وكل ده ماكنش عادى ولو كان حصل زمان كان بقى قلت ادب ووقاحه ومين اللى خلاه عادى احنا اللى عملنه عادى يعنى احنا اللىبنتحكم فى التقاليد مش التقاليد اللى تتحكم فينا

وليه البنت تحرج الولد وتقله انت فاكر نفسك امله او عدل يعنى او تقوله سبنى افكر وتفضل تتقل عليه لغايط لما يزهق منها ويقول انا صرفت نظر وبدل لما تخده صديق او حتى حبيب ممكن بالطريقه دى يخسر انسان محترم

ليه كل ده ليه نعمل فى اصحبنا كده واللى بنحبهم

اما عن الشباب اللى مش لاقى شغل ويقعد يقول انا اعمل ايه انا بدور

هنا يطرح سؤال للشباب

انت عملت ايه علشان تلاقى شغل؟
يقول ازاى
يعنى اخدت كورس لغات؟
يقول لا
طب كومبيوتر؟
برده لا
يبقى ازاى هتلاقى شغل وانت نايم فى البيت

ويقعد الشاب يشغل نفسه بحاجات لا هتقدم ولا هتاخر يعنى مثلا

فلسطين العراق انت لو قعدت تتكلم عليهم وتقول ياعينى حرام هتحل المشكله اكيد لا ولو فرضا اه طب حل مشكله نفسك الاول بدل لما توجع دماغك وانت لاحول لك ولا قوه

بصوا للصين واليابان اللى كانوا ولا حاجه ودلوقتى هم احسن من امريكا نفسها بصوا هم عملوا ايه ووصلوا ازاى الصين اطلقت اول سفينه فضاء دول ازاى وصلوا اقروا ياجماعه استفادوا اشتروا كتب بدل لما تتفرج على فيلم خصص ساعه فى اليوم لقرايه كتاب او جزء منه

وبعدين كل واحد يقول لا ده صعب لا ده كتير عليا اوى انا ماقدرش مثلا

ان فى شاب يقول لا انا مشتغلش فى الدراسه انا عاوز اعيش حياتى
ومثلا الاب والام يقول للولاد انت تذاكر وتروح الجامعه وتعيش حياتك وبس ومايعرافوش انه هيدعى عليهم بعد كده

وكل واحد يقول ده صعب اوى انا ماقدرش

ياجماعه كل واحد يبص على المنصور بن ابى عامر لما كان بيحلم انه يبقى ملك وقاعد يبص على قصر الخلافه فواحد صحبه قاعد معاه قاله بص واحلم ماقدمكش غير كده راح قاله(النظر اول الخبر)وفعلا حقق حلمه واصبح ملك ومايئس

وياجماعه بلاش تسمح لحد يحبطك ابدا اسمع وماتفكرش فى كلامه

وفى نهايه كلامى احب امدح عضو معانا فى المنتدى هنا بيحاول يوصل ومع ان عنده مشاكل لكن عنده هدف والله انا اتمنى انى اكون ربعه وانا بلنسبللهاه ولا حاجه اعتقد عرفتم مين هوهى اختى الغاليه واول عضو دخل المنتدى ومشرفتنا الغاليه ايمان بتاخد كورسات وبتدرب فى المتحف يعنى بتشتغل وكمان بتزاكر وانا بحبها جدا زى اختى وكنت اتمنى انها تكون فعلا اختى من امى وابى لكن معلش واتمنى انها تكون بتحترمنى زى مانا بحترمها وبقدرها
كل ده وهى بنت والله عيب عل الرجاله عييييييييب

وانا ملاحظ انها بدائت تنتظم على الوجود فى المنتدى واتمنا انها تفضل كده على طول

اوعى يايمان بعد الكلام ده تتكبرى علينا وتشوفى نفسك علينا

طبعا ده كان هظار لان ايمان انسانه محترمه ومهذبه

وانا حبيت انهى الموضوع بهظار زى لما عودتكم منى

اسف انى طولت عليكم

ارجوا انه يعجبكم

ونفسى اعرف رايكم

عدل سابقا من قبل bondok-atractivo في الأحد فبراير 01, 2009 5:35 pm عدل 1 مرات
https://bondokatractivo.yoo7.com
Reina
Reina Miembra
Reina Miembra
Reina

Number of posts : 179
تاريخ الاشتراك : 04/01/2009

موضوع مهم جدا Empty
مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جدا   موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالأحد فبراير 01, 2009 12:31 am

الله عليك فعلا معاك كل الحق وفعلا احنا لازم نغير نفسنا ونعتمد على نفسنا ومنسمعش كلام حد

وانت شوقتنى انى اشوف ايمان مووووووووووت
http://www.bondokatractivo.com
PrincPeSsa
Moderadora
Moderadora
PrincPeSsa

Number of posts : 358
تاريخ الاشتراك : 31/12/2008

موضوع مهم جدا Empty
مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جدا   موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالأحد فبراير 01, 2009 5:48 pm

ميرررررررررررسى اوووى يا بندق ع الموضووع المهم ده ونا فعلا معااااااااك ان فى شباب نايتى وتافهه ومحتاجين اعاده اعماااار لتفكرهم واسلوبهم واخلاقهم Mad وبجد لازم الشباب دى تجمد بقى و تتحمل المسؤليه ومش عيب ولا حرااااااام ان الواحد يشتغل وهو بيدررررررس بالعكس ده بيبقى فخوووور لان بياااخد اجررررررررر ع تعبه ومش بيحمل ضغط او عبا ع اهله ويشتغل اى حااااااااااااااااااااااااااجه طالما شغلانه محترمه واحسن ميبقى حاطط ايده ع اخده لغايه مربنا يفرجها وييسررررررررها عليه بعد ما يتخرج ............اما بالنسبه للحالات العاطفيه يا دكتور بندق اعتقد يعنى ان الموضوع مش معقد ولا حاجه اى ولد معجب ببنت يررروح يقولها ولو خجوول يبقى معاااااااااه ربنا هههههههه اما بقى البنت فنظرا لطابعها الخجول ولان بيبقى عندها كبرياء يعنى وحاااااااجات تانيه فمش بيحصل اللى بتقوول عليه ده ........وميررسى ليك ع كلامك الحلو ع مونه ونا بجد مبسوووطه عشان عندها زمييل واخ زيييييك وسوووووووووووووورى ع الاطااااااااااااااله هههههههههههههههههه
Reina
Reina Miembra
Reina Miembra
Reina

Number of posts : 179
تاريخ الاشتراك : 04/01/2009

موضوع مهم جدا Empty
مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جدا   موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 03, 2009 12:04 am

اولا مرسيى على ردك ياشيرى وانتى معاكى حق ان الموضوع الحالات العاطفيه صعب شويه لكن ديه وحهات نظر

وتانى حاجه هو مافيش ردود ليه هو الموضوع مش عاجبكم ولا ايه
http://www.bondokatractivo.com
MeMa
Moderador
Moderador
MeMa

Number of posts : 713
تاريخ الاشتراك : 12/12/2008

موضوع مهم جدا Empty
مُساهمةموضوع: رد: موضوع مهم جدا   موضوع مهم جدا I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 03, 2009 12:24 am

اولا ميرسى ليك اوووووووووووى يا مصطفى انا لسانى عاجز على الكلام بجد و ربنا يكرمك بجد لانك انسان جدير انك تحترم و انت فعلا محترم و انا بحترمك مافيهاش كلام و بجد انا مش هقدر اقولك حاجه انت احرجتنى بزوقك ده و كلامك كله صح ميه ميه على الشباب فعلا

ثانيا بالنسبه لرورو و الله بجد مش عاوزاكى تزعلى منى لانى بجد اليومين اللى فاتوا انشغلت و ربنا عالم و متخافيش على المنتدى فى عنينا بجد و ربنا يوفق الجميع يا رب

موضوع مهم جدا
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» موضوع غريب ومستفز
» Donkan Sha7ata DvD